Mar 3, 2010

Marzuky Yusuf Mengembara ke Pasar Malam

Lepas Asar tadi dalam jam 6.30 aku terus mandi siap-siap pergi pasar malam.Kalau pergi malam sangat nanti ramai , susah nak cari parking,lagi pon jalan dalam waktu mahgrib kan tak berapa elok.

So dipendek kan cerita yang pendek ini,aku pon sampai lah di pasar malam yang belum lagi malam yakni masih siang benderang ,aku mengembara ke pasar malam kali ini dengan niat mencari satu makanan yang begitu menjadi kegianan aku ,kalau ada dirumah ia akan selalu aku hadam kan dan makanan itu lah adalah MURTABAK!!(sound effect bunyi Bom meletup..!!haha!!)

Berjalan-jalan lah ,hamba Allah yang kiut nie mencari murtabak untuk dibaham,Akhirnya ketemu lah jua dengan saudagar menjual murtabak yang selalu habis awal kalau datang lambat.

"Abang kasi murtabak ayam dua!" minta aku pada abang murtabak itu yang tekun membungkus
"Ok!"ringkas jawapan Abang Murtabak yang tekun itu pada aku.


Maka tamat lah mengembara aku mendapat kan murtabak !! Yeah!! tapi time on the way nak balik tue aku jumpa lah dengan member aku perempuan ,pastu dier pon menyapa aku(bkn tak nak tegur dulu,tapi dah  tak nampak..).

"Hang pi mana ? Cuti ka? ",sapa member perempuan aku tue.
"Ya..! ",jawab aku.(biasalah orang pemalu kan camnie lah..)

Aku pendek kan lagi bicara-bicara manis aku dengan member aku dan terus kepada point dalam penceritaan aku nie.

"Weh awat hang pakai baju tangan panjang hitam nie ,dah lah panaih(panas)..xkena langsung ,haha!!" kata member aku tue.

Aku rasa dier hanya cuma bergurau dengan aku ,maklum lah aku nie pakai je apa yang ada depan mata ,main redah je.Tapi tetiba je aku leh jawab dengan yang jawapan.


"Aku pakai baju tangan panjang nie sebab nak tutup aurat aku nie" immediate reaction !

Dier pon tengok aku pelik je ,napa tiba-tiba aku jawab camtue.Pada masa yang sama member aku tu pon pakai baju tangan pendek dengan tudung ala-ala yuna .Mungkin masa aku menjawab aku teringat dekat post di blog Catatan Abu Umair yang berkisarkan tentang aurat .(Sila lah ke blog itu)

                                     Dah tengok kan ! tapi..alahai..

Tapi mungkin dengan ketindaksengajaan aku kata camtue boleh sedar kan dier atau sapa yang baca.

Tweet kan nya !

No comments:

Post a Comment