May 20, 2010

Kawan 120minit

Salam ..

Bebicara tentang kawan,rakan,atau sahabat kadang-kadang memberi kita satu tanda tanya adakah dia yang "Sejati" yang boleh dijadikan teman sampai ke akhirat mahu pun dijadikan teman hidup dalam membina keluarga bahagia .

Biasa ,selalu kita dengar kadang-kadang kawan kita nie muncul bila kita senang ,diwaktu senyuman sentiasa diukir maka ramai lah kawan-kawan yang akan berada disekeliling kan..Indah bukan! tapi bila suasana suram mendakap diri ,kawan yang diperlu itu ada, tapi yang sedih nya ia berkurangan daripada  kawan yang berada bersama bila kita suka tawa.

                               Indahnya persahabatan...

Mesti anda tertanya kenapa tajuk tue aku buat kawan 120minit ,Ntah !aku pun tak tau kenapa..mungkin aku tak perlu sebab untuk tajuk itu ?..Bila aku terfikir kembali mana erti sahabat sejati susah untuk aku beri kan maksud, zaman ini mungkin susah untuk yang "sejati" tak seperti zaman nabi antara contoh nya teman yang benar-benar sejati dan sentiasa membenarkan apa sahaja yang di sampaikan Nabi Muhammad S.A.W ialah Saidina Abu Bakar As-Siddiq. Sungguh aku kagumi pergorbanan mereka pada zaman itu biar suka atau duka sentiasa menjadi sejati pada Nabi Muhammad S.A.W.

Teman itu menyokong ,walaupun apa pun terjadi bukan menjadi batu penghalang atau peluntur cita pada teman nya .Aku,Kamu,Mereka adalah teman dan kita juga manusia yang tiada sempurna nya jadi kenapa kita wujud dalam sekadar mahu bertanya khabar atau bila perlu sesuatu .

Perlu kah kita menjadi kawan 120minit yang hanya mahu keluar berjalan-jalan,mahu menjadi kawan bila hanya di kelas,waktu nak buat assignment ?Itu sahaja kah erti kawan pada kamu ..?

*Maaf! jika ada hati yg telah aku kasari..~~

Tweet kan nya !

5 comments:

  1. MANUSIA TIDAK ADA YANG SEMPURNA.. renung2kn.. =')

    ReplyDelete
  2. betol ..tapi dlm ketidaksempurnaan itu jadi lah manusia yg menhargai,memahami sahabat..ada walaupon ria dan duka..

    ReplyDelete
  3. kadang2 kita kena menilai diri kita jgak, pnh x sblm ni kta ada skitkn hti org lain dlm 1, 2 thun yg lpas atau sblm2 ni... apa yg kta bt kt org tu insyaallah bnda tu akn brlaku pd kta kmbli.. renung2kn.. =')

    ReplyDelete
  4. InsyaAllah...sy akan renung2 kan..yg baik dijadikan teladan,yg buruk dijadikan sempadan .. tp jgnlah kita berdendam dgn org laen dan menjadi hipokrit..dan biarkan ego menguasai diri.. hidup mu akan tenang ya Sahabat Sejati..amin..

    ReplyDelete