Jan 23, 2010

"Awk M ?..ini bungkusan untuk awk..

Jam menunjuk pukul 12.45 ,M(bukan nama sebenar) sedang ceria meng-online-kan diri beliau .Walaupun keroncong perut beliau yang kian berbunyi dengan heavy mental nya tapi beliau ceria meng-online-kan diri.M selalu(agak lah) ke laman sesawang yang anda sering masuk dan comment dengan 'syok'nya.Disitu jugak beliau berkenalan dengan pelbagai masyarakat am nya(pelik je ayat.-.-)

Tiba-tiba jiwa nurani sensitif M tersedak kerana terdengar panggilan sayup dari lelaki kuning.Lelaki Kuning(buka nama pon sebenarnya..) itu bertanya "Awk M? ..ini bungkusan untuk awak.."(baca macam suara Jalaluddin Hassan..hihi). M menggaru ketiak sambi memikir siapa yang hantar bungkusan yang balutan nya sungguh dramatic sekali.M terus mengambil dan sain diatas board lelaki kuning itu.

Dengan lafaz Bismillah,M membuka dengan hati-hati ,alangkah terkejutnya apabila beliau melihat sehelai baju import luar negara dalam bungkusan itu.Riak wajah macho M berubah dan tersenyum seperti kerang busuk selama 2jam keadaan itu berlarutan.


                                                from N..

Rupa nya bungkusan itu dihantar oleh N (bukan juga nama sebenar) .N yang baru saja pulang dari luar negara bukan kerana bisnes menjual karipap mahupon cokodok tapi hanya sekadar bercuti dengan family nya sahaja.Mungkin N telah mendengar jeritan batin dan fizikal M lalu membeli beliau baju yang sangat unik design nya.Maka dengan bangga nya, M telah menyarungkan baju tersebut,seraya M  berkata "Hensem sungguh aku pakai baju nie" dan terbersin lah N.

Malah waktu itu juga sekeping nota pada bungkusan itu berterbangan(nak drama skit..) M yang dengan sepantas lipas merebut nota berwarna kuning itu,M terus membaca catatan ringkas namun bermakna dari N.
M tersenyum selepas menbaca nya(apa yang tulis N adalah di rahsia ..hehe.).Dalam hati M berkata" Terima kasih sebab sudi hadiah kan ini pada saya,InsyaAllah memberian anda yang ikhlas ini akan diberkati Nya. dan maaf kan kerana saya belum berikan apa-apa pada awak lagi..." .M terus tersenyum dan N pula...........


Nota kaki :Memberi hadiah pada orang lain merupakan antara sunnah nabi. 
Sabda Rasulullah SAW yang bermaksud, "Berhadiah-hadiahlah antara
kamu kerana dengan itu dapat menambahkan kasih sayang antara kamu." (Riwayat Tabrani
)







Tweet kan nya !

5 comments:

  1. uihh~ smpai melayang ye nota kuning tu..
    hehehe..cite yg mengusik jiwa raga :)

    khas buat N (bukan nama sebenar..) ^_^

    ReplyDelete
  2. poyo cite ko...huhu

    ReplyDelete
  3. sapa "M" 2????zky??

    ReplyDelete
  4. no komen..sy hanya mengembala cerita..hihi

    ReplyDelete