May 24, 2010

Konklusi Tanpa Adaptasi

 Salam ....

Selepas solat Isyak ,seperti biasa dalam solat-solat yang lain aku menadah tangan pada yang Maha Esa ,agar doa-doa kudus ini dimakbulkan ,kadang-kadang kita nie bila berdoa macam-macam kita mohon tapi amal tue ala-ala picisan . Susah juga doa tue nak sampai tapi wallahualam Allah S.W.T jua yang mengetahui nya.


Tengah berada di tikar sejadah tue,tetiba aku pon memBlues kan diri ,bukan apa sekarang ini tengah memikir masalah dunia ,masalah yang aku rasa tidak lah serius sangat tapi sekerdip hati ini asyik mengingati ja.
Macam-macam konklusi aku pikir nak buat, macam nie ke? macam itu ke? Ahrghh..gue pusing...aku nak sangat menjaga hati semua orang tapi kekadang bila hati aku orang kasari ,aku senyap je..biarlah kan..( <---ayat apekah?? hihi..)

Niat yang telah di ataptasi menjadi perbuatan ,mungkin akan membuat orang terasa kan.Teringat lak time aku dengan member aku becerita tentang masalah beliau ,hurmm lebih kurang la masalah dia dengan aku .Tapi apa yang membuat aku tetarik dengan satu ayat yang tetiba terpancul keluar dari mulut member aku bila dia kata" Kenapalah kena pikir masalah-masalah cam nie sedang kan masalah Akhirat dan amal tue tak pikir-pikir lagi"(lebih kurang camtulah dier cakap ..).Terima kasih member ku,ayat hang buat aku sedar .

                      Maaf dari jauh....(sekadar gambar hiasan)

 Memang susah untuk mencari konklusi dari pada sesuatu yang mungkin tidak boleh di fahami ,kalau punya masalah dengan sesiapa beritahu lah sejujur nya lakar lah kata-kata mu dan khabar lah seindah mungkin biar dia mengerti .


Bila hendak menjaga hati, macam-macam tak menjadi..

Bila hendak menjaga hati, kadang ia disalah erti..

Bila hendak menjaga hati, memang susah untuk diselami

Bila hendak menjaga hati, mungkin ada hati yang disakiti..

Bila hendak menjaga hati, macam-macam perlu dilalui

Bila hendak menjaga hati, kita perlu fahami diri..

Bila hendak menjaga hati, mungkin kita perlu ungkapkan kata-kata hati yang beku ini

Bila hendak menjaga hati, biarlah kekhilafan ini di maafi..

Tweet kan nya !

2 comments:

  1. setuju..klu org lain sakit kn hati kite..kite diam je..asal ek??
    nape lak mulut ni xleh reply balik ape yg die0rg katakn..pening2!!

    ReplyDelete
  2. hati kita dijadikan utk memahami..(mungkin? :D )

    ReplyDelete