Aug 30, 2009

Perjalanan seorg AKu ....episode 2

Wah..!ramainya orang kt sini cam ade kenduri la pulak..Bukan first time aku datang sini tapi dah lima kali rasa nya aku datang sini…”Ok ..sudah sampai..skalang u orang dekat itu papan kasi tengok u orang punya nama sama nombor giliran …sudah abih u orang pegi line up ,kasi tau itu kerani..ok!!..briefing Uncle bwk van tadi tue.

Hu hu hu..tak sabar la pulak aku nie..tapi perut nie still sakit lg..ADOOiii..tahan Marzuky! TAHAAANNN!!!..Aku dengan agak tension sakit perut tu..terus pergi ke board tengok nama dengan nombor aku.Ramainya orang tengok dekat situ,kena menyelit la nie.Fuhhh…nasib baik dapat tengok..nombor 24 …ERMMM ong ke nombor nie ek ?…HAHAHA macam la aku pecaya benda-benda macam tue.Beratur pulak dah panjang,sampai tak nampak kerani tue tp tak apalah leh la aku ushar tengok orang-orang dekat sini.

“Bang!kena beratur kt sini ka?..mamat mana lah pulak..?..”HA!..aku pun jawab,berpeluh-peluh aku tengok dia nie…”Ok!bang ..trima kasih no..”…mamat tu senyum kambing dekat aku dan aku pun balas dengan senyum kambing jugak.Masih panjang lagi,pukul berapa la nak start nie.Tiba-tiba mata umat-umat dekat situ semua teralih ke sebuah van berwarna hitam yang baru masuk.”Oh diorang nie lah…yang nak test aku tue” dan van warna hitam itu pun parking .Maka keluar lah mereka-meraka yang berada didalam van itu dengan bergaya dan terus masuk kedalam pejabat.Walaupun aku ada tak puas hati dekat ‘mereka’ itu,teringat pulak aku kisah tu..Masa tu kami..Hmm xpelah lupa kan jelah.

“Bagi I.C lepas amik nombor nie pergi dekat dalam daftar”terang akak kerani tu.Kena masuk dalam pulak,makin ramainya orang-orang dekat sini.Nie yang buat aku berdebar nie.Hmmm..bilik maner satu nie ….aku berada betul-betul ditengah sebelah kiri bilik no.1 dan sebelah kanan aku bilik no.2.Manalah aku nak pilih nie,dah lah akak kerani tu tak kasi tau.Apa pilihan aku patut buat nie..bilik 1 atau bilik 2..kenapa aku harus membuat pilihan ini..KENAPA!!!!!..hehehe…buat macam filem pulak aku nie…Tp kalau nak dibuat perbandingan banyak yang kena buat pilihan dalam hidup ini daripada segi makan ,pakai dan nak kawin pun kena buat pilihan.Walaupun apa pun pilihan kena lah berserah kepada ALLAH s.w.t kerna kita yang merancang maka hanya Dia yang menentukan baik atau buruk.Tp disebalik pilihan itu wujud lah HIKMAH disitu.

Kembali semula dekat pilihan bilik yang aku patut masuk.Tiba aku nampak amoi yang naik van dengan aku tadi masuk billik 1,rasanya sama kot dengan dier amik ngan aku tue.Masuk je lah,Pilihan aku bilik no.1..kaki aku terus melangkah terus ke bilik itu tanpa ragu-ragu ataupun garu-garu..hehe.Dekat sini pun ramai kena beratur lagi.

Ish..mamat tadi tu la..siap dekat depan aku lagi tue..

“La ..abg ka!..kita amik sama no..”

“Pannash nya kt sini..dah la kena bqatoq!!..

Mamat tue terus berbicara kepada aku sedangkan aku hanya senyum kambing aje dekat dier.Aku pun tak paham apa dier cakap ,mungkin ikan lumba-lumba kot yang paham.Sebabkan aku pun boring beratur dekat situ aku pun sembang lah ngan mamat tu.

“Baru mai ka kt sini?”aku tanya mamat tue

“Tak aihh lama dah!.dok tunggu depa nu ..lmbt btoi!!”

Mamat tue jawab muka tension je bila jawab soalan aku tanya ..mungkin dier frust tunggu ‘depa’tu kot?

“owh yeka!!”

Last dah sampai turn aku mamat dah siap daftar ,boleh lambai-lambai pulak kt aku lepas abis daftar tu.Huh pelik btol mamat tu.

“Bg I.C “..minta abang yang jaga kt kaunters daftar tu..muke ganas ,aku pun bagi I.C.

“HA!! Nie sorang lagi..tak paham lg!!..terbeliak mata abang tengok kt aku..betul –betul face to face,Tersentak jantung aku nie.

“Kenapa Abang?!”..aku tanya abang tue….


........BerSAMBUNG LAGI>>hehe
Tweet kan nya !

No comments:

Post a Comment