Oct 2, 2009

Ko Jangan Kacau la....!!!

 “Wei ko apsal hah ?bagi je kat aku gerenti baek nye jadi"

Ramli meminta secara agresif skali kepada Baharom.Baharom yang skrang baru je putus cinta dengan si Senah anak Pak Mat Tempe yg tinggal nye di hujung kampong mmg tension la si Baharom ,dah 5 tahun meng’ayat’ si Senah.Akhirnya dapat tapi last-last clash pulok sebab si Senah ingat Baharom ini Playboy sbb ada hari tue si Senah nie nmpk Baharom bawak perempuan jalan naik kereta Kancil beliau yg ber’plat’ WGT 4567 .

Apa lagi si Senah nie ikot la si Baharom naik moto Honda cup dengan ala-ala minah rempit  gitu Senah ikut je ,time Baharom buka je pintu kereta beliau dan si Senah pon tros buat meneranjang khas btol-btol kt medula oblagata Baharom.

“Adeh sengal nye otak aku!!”jerit Baharom dengan penuh tension

“Tak guna punya jantan ,ko maen aku ek,ko bawak pompuan laen”kata-kata Senah ini biasa la jugak digunakan oleh perempuan yg kena main.Biasa la kan sape tak marah kalo pakwe bwk awek len,landak laut pun jeles.Si Senah masih tak pueh hati lagi ,dengan cara yg ganaz dan brutal dier tros panggil perempuan dalam kereta Baharom tu keluar.

“Woi betina tak guna hang keluaq la nie jugak!!(<-- mai dah loghat Penang si Senah..)
“Hang duk buat gila no,!!duk maen dengan balak aku,Hang keluaq lekaq..KELUAQ !!..baru ang taw aku nie sapa ,nie si Senah sempoi tak takot sapa!!”mmg brutal sesangat Senah nie gaban pon leh nangis kalau kena panggil camtu.

Pintu kereta pun dibuka(lagu saspen dimainkan ala filem P.Ramlee punye..Jeng Jeng Jeng..).
“HAH !!!”kecepOk si Senah dah pengsan

Baharom yg masih sengal di otak tros lari mendapatkan Senah yg pengsan suddenly tue.
“Senah u dengar tak nie,? i bawak Mak i la..bukan awek laen cam u sangka” terang si Baharom pada Senah yg ogak-ogak pengsan tue .

“Baharom ..Mak cancel perkahwinan ko dgn Senah”dengan serius Mak Jijah ,mak si Baharom meng’cancel’kan perkahwinan beliau.

“Why MAMA mia?” Baharom tanya mak dier lagik tak pueh hati la tue.
“Nie hang nk jadik kan bini ,brutal cam Ong bak je, lepas kahwin nnt dier karate usus  hang baru ada akai..No is NO babeh..!!!”keras Mak Jijah

“OH TIDAK MAMA!!!”jerit Baharom sampai azerbaijian pon le dengar suara jeritan beliau.
Tapi semua dah berlalu hanya tinggal kenangan je.

“Wei John(name glemer Baharom di KL..) knape biul tetibe nie ingt kt awek ke?”tnya Ramli
“Xde lah”jawab Baharom .
“Wei ko kasi la kt aku try kacau lak,meh kt aku je”minta lagi si Ramli mmg x paham bhase dia nie org x kasi nk jugak ,geli mat btol si Ramli nie.

“Wei Rem(name glamour si Ramli di KL mahupun Puchong ,atau di Seksyen 14 Shah Alam..) ko jangan r ko tu tak ada xperian(experience)..nnt abih punah  ranah,,,kesian woo”nasihat si Baharom pada member beliau .
“John ko jangan pandang suku mata je kt aku,aku nie bnyak berjasa kt ko taw..mcm-macm aku tolng ko “ Ramli berkata kepda member nya .Suka mengngukit jugak mamat nie.Itulah perangai si Ramli .Adik-adik yang membaca jgn ikot perangai si Ramli nie ye.

“Ape yg ko tolong aku tue Rem” tnya Baharom yg lebey kurang nya taknak mengaku la tue.
“Buat lupa lak mmg cipan siam la ko nie,suke je lupe..Ingat tak time ade mamat Nepal culik ko ,dier ingt ko tue abang dier yang hilang..menangis ko di buat nye,Sape yg nolong ?AKU kan!!”bangga gila mamat nie cerita kat member dier .Memang si Ramli camnie..

“…………..”
“…………………………..”si Baharom buat dek,alah malu r tue member  buka aib kan.
“Diam tros..hahaha! malu r tue..tgk aku mmg berjasa dengan ko John ,ape lagi kasi r kt aku je “herdik manja kepada member beliau.Kira nya dier bangga tersangat la.

“Pirrrrrahhhhhhh….aku pon berjasa kat ko la lagi trill dari jasa ko kt aku Rem  oii!!!! “nampaknya si Baharom dah mula nk kasi servis kt Ramli tue.

“Ye ke??”kata Ramli sambil menarik rumput di tepi longkang rumah Baharom itu.
“Yelah ..Ko ingat x time ko join kelab kereta sport dah lah yuran mahal,ko mintak pinjam duit kt aku.Pastu aku kasi seribu,ko ingt tak?”explain Baharom agak serius kt Ramli member beliau yg tengah buat-buat selamba memerang je.

“Eleh seribu je..ape la sangat ,lagi aku dah bayar r dah bank in bulan lepas la”kata Ramli yang  agak relief tue.
“Bukan tue aku nk citer la,pas ko join club tu ko g bercampor lak dengan anak orang kaya dalam club tue…aku kata jangan ikot sangat ..ko xnk dengar..last-last nasib baek ko tak kena..kena..”nk tergelak Baharom time dier  ingt pasal kes si Ramli nie.

“Wei ko xyah r,malu siot”Ramli cube nk meng’cover’ skit.
“Aku nak gtaw gak !!nasib baek ko tak kena rogol ngan diorg semua sbb diorng tu sume Gay…spe yg dtg tolong ko mlm tue…baek punya parti dengan ko skali diorg ‘parti’
“Eeeiiii geli aku..hahahahahaahah!!!”gelak si Baharom sampai nangis-nangis macam kongkang.

Ramli pun agak panas la,duk main ungkit-ungkit last-last kena batang hidung yang tak mancung tu sendiri.

“Aku tak kira aku nk kacau jugak…ak Nk kACAU arrrr!!!!” mmg marah tahap HULK nie si Ramli
“Jangan la wei ko x kesian kt aku ke..nnt semua abis brantak kan(<--indon skit..hihi)”nasihat Baharom pada member beliau yg datang bulan tu ..eh silap yg naik hantu tue.

“BAGI LAH ooiiiiii !! aku nk !! BAGI lah”mmg serius gile dier nak tue
“Bagi lah John ak kacau wei”Ramli trus meminta
“Xblehhhhhh”dengan selambe je Baharom bagitau.

Tiba-tiba ayah si Baharom datang  Pak Ali memang tension la orang tua nie tgh layan L.Ramlie dalam rumah siap karoeke lagi ,pastu dua ekor tu buat bising lak.

“Nie awat nie?bising sangat ,suara hangpa memekak btoi..”tnya Pak Ali.
“Nie Pak si Ramli nie nk kacau sangat..tp cheq x bagi dia”terang Baharom dgn nada yang agak manja.
“Pasai tu ja!!La nie mai pak saja kacau DODOL nie …hangpa p masok ..buat kuih raya dgn Mak ang!!P lekaq!!...Marah Pak Ali..

Sekali bertengkar pasal dodol lah.



Tweet kan nya !

2 comments: