Dec 29, 2009

Once upon a time....

Once upon a time there are a boy, He is very cute and lovely to kiss..(haha..rilek rilek aku tulis bahasa melayu la..nnt grammar dgn grampa salah ...malu lak aku ..haha..) saje je opening dalam english bagi meningkat kan ke-english-an aku nie.Tadi aku ingat nak post cerita heavy drama aku yang aku baru abih tulis je..Tapi yang tue aku ingat nak post tahun depan je..amacam orait tak?

Pejam celik ,celik pejam..pejam terus..dah nak dekat year end ..So what?(tahun baru Islam korang buat donno je..thn baru omputih korang kalut semacam je..) mesti lah korang sekarang nie tengah berazam-azam .Ada yang azam nak dapat 4.0 ,nak kahwin lah..nak buat anak..macam-macam lah.Buat lah azam yang paling baik untuk satu perubahan.

Setiap tahun mesti ada perubahan dalam masyarakat kita dari bermacam-macam segi tapi ironi nya tetap sama(kalau korang paham lah maksud aku..) teringat pulak aku dengan citer-citer kartun lama dekat t.v yang pernah menceriakan minda kanak-kanak kita ketika itu.

Antaranya cerita yang menjadi kegilaan aku dah kanak-kanak seantero dunia ialah Bajak Hitam a.k.a Kamen Rider.Perghhh..citer nie mmg best la..time tue rasa nya tayang dekat tv2 kot..yang xleh tahan nye time dier bertukar tue..Fuhh gaya nya menjadi ikutan dan lagi time fighting tue ..Hiyahh!! Waccaaa..! pastu masa last nak menang Bajak Hitam tue buat tendangan(kick) pemusnah..haha!! best..best..aku pon pernah tiru buat camtu ..time tue lompat dari sofa sepak kucing aku...(nakal gak aku nie..).


                    Depan awek tunjuk berani lak ..nie la Bajak Hitam


  Nie pulak Gaban dier bukan spesies Bajak Hitam tapi best gak citer dier..

Doreamon antara jadi kegemaran aku(skrang nie pon masih tgk..) time dulu-dulu...lagu opening dier msti hafal ..An An An dore-mon ..korang mesti hafal nye kan siap buat bunyi msg pon ade...Alatan doremon memang canggih lah sume datang dari abad 21 ..doremon nie asyik tolong Nobita je yang asyik kena buli dengan Giant dan Sunio(suara sunio mmg lawak) nasib baik ada Sakura yang cute yang selalu di sisi Nobita nak kasi semangat.Dalam banyak-banyak alat doreamon aku suke pintu kemana sahaja.,senangkan ada pintu tue save sikit duit minyak kereta dengan motor aku.


                                  Doreamon dan kawan-kawan..


Pernah main kereta Dash tak?Nie antara ativiti aku dulu dengan member sekolah aku main kereta Dash ,dulu sanggup tak makan time rehat nak beli kereta Dash nie.Kereta Dash nie sebenarnya dari sebuah citer name Dash!Yonkuro..nie pon antara citer popular time aku kecik .Kereta Dash nie tak guna remote control tapi guna litar tp kat umah aku takda litar(sebab mahal nk beli) so kami main dalam longkang yang takda air.Masa tu mula lah nak tukar enjin lah body lah..nk bagi laju kereta ,ada yang pakai enjin Tamiya la bagi laju..tukar bateri lah..macam-macam.


              Kereta Dash yang belum dipasang..kena pasang sendiri..


                              Dah siap jadi camnie lah..mmg laju


                                   Nie pulak citer Dash!Yonkoro

Kalau keatas tue sume banyak cerita luar kan dalam lingkungan Malaysia pon ade citer best jugak contoh nya Usop Sontorian..Cerita nie serius memang kelakar di samping terselit mesej-mesej moral .Geng-geng usop nie antara nya Abu,Dol, Singh ,Muthu ,Ah Seng,Abg Budin dan ramai lagi .Kalau yang tak pernah tengok layan lah dekat Youtube ade rase nye.


                         Usop and the geng..haha..kelakar tgk diorang..!


                         Usop Sontorian hasil karya Ujang.( pic lame nie)..

CyberPet ?KungFu Fighter? pernah bela tak ..haha! dulu time aku darjah 5 aku pernah bela juga ,kena bagi makan lah ,bagi tido lah..haha! tapi last skali mati tue yang tak tahan .Aku rasa ada simpan lagi kot yang jenis Digimon punye.hmm.Masa sekolah rendah kitaorang ada main laser (skrang ade lagi tak laser camtue ek?) ..suluh dekat mata member ,dekat papan hitam ,belakang cikgu..haha!! adooii...


                               Nie lah cyberpet 24/7 nak makan je..


           laser..haha..suluh dekat mata orang time sekolah dulu..haha!!


Semua dah jadi kenangan ,tapi masih dalam ingatan ,itulah antara cerita yang best masa aku kecik-kecik dulu.Nie mungkin post last untuk tahun 2009 (tak tau lg kot-kot aku nak post lagi ke esk ..)Kalau nak last nie msti ada ucapan kan so ,Selamat melangkah ke satu langkah perubahan dan Mungkin pengalaman kita tidak sama tapi pengajaran yang kita dapat adalah sama.

Tweet kan nya !

1 comment:

  1. haha..zaman yang dah lame berlalu..syok je aku baca

    ReplyDelete