Jul 17, 2010

Muka ketat Lagi!...

Pada isnin yang lalu(ayt opening yg skema..kehkehkeh!!) , jam Mickey Mouse dibilik aku menunjuk sudah pukul 9.48 pagi ,housemate aku sume kebanyakkan ade kelas so keadaan sunyi menyinari apartment aku tue.Dari subuh tadi aku cuba meng-online laman web PTPTN sampai lah pada detik itu asyik loading je,kalo download movie rasenye dah abih la kot,TAKPA! Orang hensem dan kiut sentiasa sabar(ayat ini wajib aku guna..hehe..).Disebabkan rase tensen dan ingin menghempap sesuatu ke laptop aku yg memang tak bersalah itu,aku pon terus mandi dan cadang-cadang mahu ke Pusat Pelajar(bukan pusat pelajar aaaaa!!..haha..errr paham ke..?) untuk mem’print’ segala dokumen penting dlm laman web tersebut.

Setelah mandi dan diriku berasa wangi sebab menggunakan shampoo sunsilk aku terus pergi ke Pusat Pelajar tersebut yang selalu di gembar-gembur kan itu , dengan menaiki motor kriss yang aku berjaya pinjami daripada roommate aku yang masih lena terbongkang sebab hari nie sume ade kelas petang je.Aku terus memecut dalam berkeadaan 40km/sejam sambil diperhati oleh sanak pelajar di ipt aku nie.

Akhirnya sampai lah ke tempat yang dituju tersebut,dengan langkah macho aku terus kunci handle motor bike aku(motor kriss je pon..) ,disebab kan aku jarang pergi ke pusat itu ,so aku agak tercari-cari mana cybercafé nya dan bila berjalan dlm 5meter maka terpancul lah cafe internet si polan tersebut .Dengan langkah kanan aku pon masuk.

“Akak ,bukak PC no.3 ..(nada comel) ‘’ pinta aku.
“Goyang mouse tue dulu..(nada biasa hanya tengok depan’’ kata Akak Jaga Cc (sori nama beliau aku tak tau..)

Aku terus lah online bukak laman web yang aku nak print tue,yelah kena lah cepat-cepat nanti kena charge lebih-lebih puler,maka keluar button CETAK di screen yakni kena terus print lah.Disebabkan aku tak tau Cc tue ade tidak printer yang print terus ke dari PC maka aku pon tanya lah dengan innocent nya Akak Jaga Cc tersebut.

“Akak !nak print nie,teros click ke?’’ tanya aku
“Ada pendrive x? Save dulu baru print kt sini’’ kata akak tue (masih renung pc dier dari td)

Aku pun agak pelik lah sebab kalau ada button CETAK kena print terus ,macam mana pulak nak save nie.Dan aku meneruskan perbualan dengan beliau.

“Pendrive xda lah..err camna nk save yang nie? Buleh ke? bukan dokumen nie kena terus print ke?..’’ jawab aku dengan senyum-senyum kambing.

“Nah pendrive nie..tekan Crtl+A pastu save..’’nada selamba sambil kasi pendrive dekat aku.

Aku amik pendrive tanpa mendeklamasikan sebarang bantahan walaupun diriku tahu bahawa memang pelik utk berbuat macam tue tapi aku buat je lah.Tap..!tap...!crtl+save tekan save ,dan terus aku kasi kt akak tersebut untk di print kan .

“Nie je ke?..’’tanya Akak Jaga Cc tersebut tanpa memberi apa-apa reaksi di wajah beliau.
“A’ah nie je’’..jawab aku sambil check dompet kot-kot terselit dollar dlm tue( <--nie adalah lawak please gelak..!)

Lebih kurang seminit dua camtue maka keluar lah print out dokumen aku,tapi yang keluar sehelai dan dengan selamba akak tue kasi dekat aku.Hasil nya adalah printscreen gambar website tersebut dan button CETAK bukan dokumen-dokumen yang aku nak.Aku dah agak salah ,untuk save macam tue tapi mungkin ilmu Akak Jaga Cc lebih dari aku mungkin lah betol,akak tue pon bagitau dengan selamba confident nya.
Dan aku pon terus kan mengajukan soalan tensen pada akak itu.

“La..nie gambar je kak.,ade lagi nie..kena print laen la camnie..’’..(nada tension tapi gaya cakap agak kiut..) kata aku sedikit menekan.

“ Dah kamu save mcm nie ,keluar camnie lah..”(nada selamba biasa) kata akak tue.(part nie lah muka ketat nya terserlah..)
                       Muka ketat sangat...haha.(Gambar sekadar hiasan)

Aku pon malas nk cerita panjang dengan akak tue ,customer dlm tue pon dah pelik tengok aku,so buka balik PC bukak balik website tadi dan selak-selak akhirnya ada dokumen-dokumen yang aku perlu sumer dlm fail .Pdf (fail nie baru buleh save secara biasa).Akhirnya berjaya juga print sume ,banyak lah jugak.Aku pon taktau mengapa akak itu berkelakuan ‘muka ketat’ mungkin ada masalah ke,dtg bulan-bulan ke ? ntah lah..atau silap aku tapi apa-apa pun lemparkan lah senyuman biar aku kutip supaya terubat sikit sakit hati ini(perghh..ayat ..haha..).Lepas nie kalau aku pergi lagi ,harap tiada lah reaksi ‘ketat’lagi.

Lagi cerita muka orang ketat ---> CLICK

Tweet kan nya !

No comments:

Post a Comment