Dec 13, 2009

Kerang =Senang di rebus Susah di Cari -----




Semalam aku dengan menaiki motor Honda 125 ,begerak menuju ke rumah saudara Mukmin(bukan nama sebenar) ,hanya di temani dengan cahaya rembulan dan cahaya lampu neon malap cukup untuk membuat aku pergi seorang diri ke rumah nya, hanya untuk melepaskan satu hasrat pada nafsu terpendam untuk merasai nikmat makanan dunia yang cukup membuat sesiapa terpersona iaitu menikmati KERANG REBUS!!(ade efek drum time sebut tue..)


                                    Kerang yang dicari ...(gambar sekadar hiasan.)



Sampai di depan rumah Mukmin aku ucap kan salam(salam x dengar kot,len kali tekan loceng..),tapi  dengan mengunakan henset aku,aku menalefon beliau tersebut.Suara serak basah seolah-olah baru------(maaf ayt ini tidak boleh di tulis ,paham kan je..haha!!) terus aku beritahu beliau itu ,aku berada di hadapan rumah dier.Enam suku minit kemudian beliau itu pun keluar dengan senyuman yang menampak kan gigi arnab beliau (perasan diri ensem le tue..haha!!..)



             mmg memikat dari rase dan aroma(gambar sekadar hiasan..)

Kami pun terus lah ke restoran itu(aku pon xtau nme restoran tue..) untuk merasai nikmat kerang tersebut,tapi sesungguhnya Allah maha mengetahui dan apa yang berlaku ada hikmah nya.Kerang sebut sudah lama tidak di jual.Mengapa? Kenapa? Bagaimana? What the Hell ?OMG ! semua keluar dari benak mulut kami menanyakan kenapa tiada nikmat dunia itu disitu lagi .Akak yang amik order tue pon menjawab "Hok tu dah x jual doh "ala pelat siam sikit. Aku terima  hakikat itu dan kami order nasi goreng cendawan dengan nasi goreng ayam .Oh Kerang RebuiQ...!!



Poem khas Kerang RebuiQ 

I saw a kerang restoran near a post opis
Orang tua is gasping for air
So a shame of Taman Ilmu
I'am very tired for searhing the kerang,
Kerang no more
Kerang no more
But my desire to eat kerang
Absolutely high like drug addict u know

-------this poem brought toby Syarikat Letrik Bachop dan keluarga --------
                                         karya : sang kerang
 p/s : puisi ini tiada kaitan dengan sesiapa atau pon hewan..kihkih







Tweet kan nya !

2 comments:

  1. hahaha...lawak2...dasyat btul bl zuky da mengidam XD

    ReplyDelete
  2. a'ah..blum lg awk yg mengidam..silap2 smpai ngidam nk mkn lidah ikan paus..spe nk jwb kalo camtu..haha!!

    ReplyDelete