Aug 17, 2010

Rebut Redha Ramadhan

Salam...

Tanpa sedar atau buat-buat tak sedar kita dah berhari-hari sudah kita berpuasa.Menikmati hidangan yg sungguh sedap pada setiap waktu berbuka ,jangan berbazir sudah.Banyak kan ibadah bukan banyakkan juadah.Ramadhan punya nikmat yang sungguh memberi bagi sepencari redha ,bulan yg di karunia kan syafaat yg lebih dlm bulan lain.

Setiap detik dalam bulan mulia ini hendak lah dikaut di rebut se-maksima mungkin,banyak kisah yg kita buleh teladani contoh paling dekat di hati anda ialah kisah Perang Badr ,tentera Islam sewaktu itu hanya dlm 313 orang tapi mereka dapat mengalahkan tentera musuh seramai 1000 yg kelengkapan nya melebihi dari umat Islam,jelas Ramadhan punya kekuatan utk umat Nabi Muhammad S.A.W dan erti kelesuan,dahaga dan lapar bukan alasan mencari redha ALLAH S.W.T .

 Dalam bulan nie juga ada satu umat manusia menghina kesucian Ramadhan sekaligus Islam,kalo zaman Nabi hina camgini dah kena pancung gamaknya,tapi zaman kita nie..hurmmm...errrr,,xpa xpa..(haha lebih kurang lah nie..).Rasa terkejut bila aku baca comment yang tiap jari jemari manusia nie..sungguh hebat kata-kata nya disitu.Menghela nafas panjang sambil mengucap bila di teliti lagi ayat manusia nie,mungkin dia atheist .Bukan manusia nie sahaja,mungkin ada si polan2 yang lain sebegini ..wallahualam..Aku doa kan dia mendapat penunjuk ALLAH S.W.T seperti petunjuk yg diberi pada kaum-kaum yang terdahulu.

                                                                                             (click kasi besar)


Firman ALLAH S.W.T ''“Sesiapa yang berdoa kepadaKu, nescaya Aku akan menyahutnya. Dan sesiapa yang meminta kepadaKu, nescaya Aku akan menunaikannya. Dan sesiapa yang meminta ampun kepadaKu, nescaya Aku mengampuninya”.(Sahih Bukhari dan Muslim)

Tweet kan nya !

1 comment: